button stats bikestats.pl



Profile for meteor2017
TopLista - Wyprawy Rowerowe

statystyka
Blog > Komentarze do wpisu
Pocztówka z szynobusem VT628
Szynobusy te zostały zakupione przez Koleje Mazowieckie od Deutsche Bahn. A ja miałem p[rzyjemność jechać tym pojazdem z Wyszkowa do Tłuszcza (a szynobus jechał z Ostrołęki).




Szynobus ten ma przedział rowerowy, niestety strasznie w nim śmierdziało... ale to jeszcze nic, w kabinie maszynisty chyba było gorzej, bo gdy otworzył drzwi, to powiało jeszcze intensywniejszym zapachem, a sam maszynista marudził, że mogliby ten smród wreszcie zlikwidować.

Stojaki rowerowe były poziome... tylko rower się w nich strasznie chybotał. Może to przez sakwy, alemam wrażenie że i bez nich nie byłoby wiele lepiej. Olałem więc stojaki (może stąd ten smród) i oparłem rower obok.





A to już nasz szynobus w Tłuszczu, jeszcze tylko zmienić peron i poczekać na pociąg do Warszawy Wileńskiej.



A z Wileńskiej jeszcze podjechałem na Wschodnią (link), gdzie wsiadłem w trzeci pociąg już do samego domu.

Zobacz też pociąg Kurpie z Ostrołęki u lavinki.
sobota, 09 sierpnia 2008, ciocie.i.stryjkowie

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
lavinka
2008/08/09 10:36:48
Podobnie zmienialiśmy peron w Tłuszczu :) Tylko ciut naokoło przez schodek utworzony z kosza na śmieci i jakiegoś krawężnika. Nie było łatwo oj nie :)
-
schwefel
2008/08/09 23:25:45
Dlatego Niemcy nam sprzedali te wagony, bo im śmierdziało :P
-
lavinka
2008/08/10 00:58:24
A słyszałeś o tym,że ponoć są za wysokie i nie mieszczą się w tunelu średnicowym? Dlatego będą musiały lecieć przez Centralny omijając powiśle i stadion. ROTFL
-
hanula1950
2008/08/10 07:33:30
Fajnie wyglądają, a ten smród chyba czyms mozna zlikwidować. Ja jeszcze takimi nie jechałam.
Wczoraj byłam na inscenizacji walk powstańczych. Zdjęcia w blogu juz są.
-
warszawa78
2008/08/10 21:16:13
A słyszałeś o tym,że ponoć są za wysokie i nie mieszczą się w tunelu średnicowym? Dlatego będą musiały lecieć przez Centralny omijając powiśle i stadion. ROTFL

Za wysokie to sa te nowe piętrowe wagony, podobno o 3 cm. Ale nie oto chodzi, że będą szorować o sufit, po prostu jest jakaś norma określająca dopuszczalną odległośc dachu pociągu - ale nie wiem, czy od sufitu czy od trakcji. Wystarczy zmienić przepisy (co zajmie jakieś 25 lat) i już będą mogły średnicowym śmigać :)
-
lavinka
2008/08/11 00:28:53
A ja czytałam,że to z powodu remontu torowiska, które zostało podniesione (starego betonowego podkładu nie mogli/nie umieli usunąć).
-
meteor2017
2008/08/11 09:30:44
W ogole z tymi pietrowymi push-pullami sa niezle jazdy od poczatku. To dziala tak - sa wagony srodkowe, do ktoych z jednej strony doczepia sie lokomotywe, a z drugiej wagon sternowniczy (czyli takie ktore maja kabine maszynisty jak zwykle sklady elektryczne).

Wyglada to tak, ze zmieniajac kierunek jazdy nie trzeba przepinac lokomotywy z tylu na przod, wystarczy ze maszynista przejdzie z lokomotywy do kabiny sterowniczej w wagonie, i stamtad steruje lokomotywa, ktora pcha pociag... sek w tym ze jakos zapomnieli ze KM nie ma takich lokomotyw, w ogole zwyklych lokomotyw tez nie ma. W zwiazku z tym w ostatnim momencie wynajela od PKP Cargo zwykle lokomotywy, ktore i tak trzeba bedzie przepinac ;-)

Zreszta na stacjach Mazowieckich zwykle nie ma problemu z przepieciemi i przejechaniem lokomotywy. A do tego teraz ten tunel... jakos przestalo mnie to dziwic ;-P

@lav - ja tez po tym "schodku" w Tluszczu zmienialem perony ;-)
@zapach - moze to problem w tym jednym szynobusie a nie globalny - moze im cos pod podloga zdechlo i smierdzi ;-p
-
aard
2008/08/11 10:01:40
Pewnie, że nieobciążony też by się kolebał, przecież to jakiś badziew, nie stojaki. Znając Niemców, to były to tylko szyny do mocowania do jakichś przemyślanych stojaków, a znając Polaków to stwierdzili, że takie wystarczą, zdemontowali te właściwe i oddali na złom :(
-
lavinka
2008/08/11 11:10:32
To pewnie w ogóle nie były stojaki, aard dobrze kombinuje :)
-
meteor2017
2008/08/11 13:56:37
Kurczę, to by rzeczywiście wyjaśniało tajemnicę dysfunkcjonalności tych stojaków...